torsdag 2 januari 2014

"Look in the mirror, deal with IT!"

Efter nästan en månad av icke-träning och en jävla massa stillasittande samt ätande så tag jag äntligen tag i att börja röra på mig igen. I väntan att de ordinarie danskurserna ska kicka igång i februari så signade jag ikväll upp på ett 3-dagars testepå-medlemskap hos Suhaila Salimpour, dvs via hennes onlineklasser. Kommer förmodligen signa upp på ett års subscription. Man kan säga att det känns, det där faktumet att konditionen och den mesta av den upparbetade muskelstyrkan från hösten är bortblåst, man får liksom börja om från början igen. Luckily enough så har man ett halvår på sig att förbereda sig inför workshopen i Level 1 för Suhaila i London, slutet av Juni. Förbereda sig fysiskt och mentalt.

Hit vill jag komma med min träning och utveckling:


Och såhär har jag känt mig under hösten på kursen i Level 1 i Salimpourteknik för Sabriye. Kan säga att jag fortfarande känner mig såhär. Tycker mig allt också se såhär ut stor del av tiden, det gör lite ont att se sig själv i spegeln under träning. But Hey, nån gång blir det bättre, aight? ;) It must! Även om det kommer ta mig år ^^ Bara att hänga i, I presume. It's better to embrace the bodily awkwardness and have some fun with it :D

Inga kommentarer: